lördag 6 juli 2013

Dödat krokodil

Som jag har funderat kring förut, beter sig Belle ofta precis som mina katter brukar göra... troligen försöker hon anpassa sig till flocken, och i den här flocken dominerar ju katterna över både hund och mattar! *skrattar* Så när jag fann henne sittande i en av katternas lek-kartonger, blev jag inte det minsta förvånad:

Nej, ta inte bild på mig nu - de kan ju tro att
det är jag som har förstört blomman!

Var inte orolig, Belle - jag vet att det inte var du!

Att få leka med katterna har hon inte lyckats med än, tyvärr... jo, Imma lekte en superkort stund med henne för några dagar sedan och Philemon försökte men blev rädd när Belle med ett glatt (och ganska högt) "voff" nappade på inviten... så när hon vill leka, får hon göra det på egen tass. Inte för att det är så dumt, det heller!

En av favoritleksakerna är en mjukis-krokodil, som sommarmatte köpte på en loppis för att den var så söt. Det är inte utan att Belle själv ser lite grand ut som en krokodil när hon leker som värst...

Jag svär på att hon ler nöjt på sista bilden...

Just nu håller hon dock gammelmatte sällskap ute i trädgården. Vi skulle egentligen ha varit på en s.k. bloggträff i Ljungsbro idag och umgåtts med andra mattar och hussar till bloggande katter och hundar, men tyvärr har gammelmatte fått vätska i benen och då får hon inte åka bil längre sträckor eftersom hon inte får ha fötterna neråt. Så nu sitter hon istället ute i trädgården och gonar sig i solen, har fötterna på en puff och broderar... och Belle strosar omkring eller ligger och solar. Vädret är ljuvligt somrigt, så de lär bli där ute ett tag! Åtminstone till jag ropar att middagen är klar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar