tisdag 9 juli 2013

Kloklippning

Jag är så stolt - idag har jag lyckats klippa klorna på Belle! Länge tvekade jag och tänkte att jag skulle vänta till Kristina på djurhemmet kommer tillbaka från sin semester eller be veterinären om hjälp, eftersom jag är orolig för att klippa i svarta klor där man inte ser pulpan... men så råkade Belle riva mig i ansiktet idag när hon blev ivrig, och då tog jag fram klotången och lyfte upp henne i knäet. Samt upptäckte att man visst ser pulpan i hennes klor! De är mörka, men halvgenomskinliga, och pulpan syns som ett svart streck inuti. Så jag klippte raskt alla klorna med Belle i famnen, och efteråt fick hon godis för att hon satt still hela tiden.

Fr.o.m. idag har vi en gäst i huset, och Belle är glad för det betyder ännu en tvåbening att leka och gosa med. Det som fascinerar mig är att just den här gästen var för mindre än två år sedan hundrädd... men sedan fick hon träna bort sin rädsla på min systers hundar (retrivrar) och förra sommaren träffade hon Belle och hennes sex valpar, och nu har hon gärna Belle i famnen. Tänk, så bra det kan bli!

Gästen anlände med tåg till Kristinehamn vid lunchtid idag och Belle och jag var där för att hämta henne. Sedan tog vi vägen om den fina hundgården, eftersom vår gäst ville se Belle springa så där som bara vinthundar kan... men tror ni att Belle sprang? Icke! Så fort hon fick av sig kopplet och halsbandet vandrade hon iväg en meter bort till staketet och ställde sig att tugga gräs *suckar*. Så vi försökte slänga pinnar åt henne att hämta, och jodå, hon sprang efter pinnarna... men inte en enda tog hon med sig tillbaka. Får nog öva lite på det där med apport med henne...

1 kommentar:

  1. Så bra att du lyckades klippa klorna på Belle och att hon fick gottis efteråt :)
    Klart man inte springer på kommando !!

    SvaraRadera