onsdag 13 november 2013

Belle gör inte bara intryck, utan avtryck också

Idag när Belle och jag hade lämnat av gammelmatte vid vårdcentrum och gjorde oss redo för en långpromenad, upptäckte jag dem. Alla nosavtrycken på bilfönstren, alltså.

Ni som har följt den här bloggen ett tag vet att vi inte har haft den här bilen särskilt länge - och jag kan försäkra att den var ordentligt rengjord både ut- och invändigt när vi hämtade den i Stockholm. Nu ser den ut att vara i desperat behov av en rekonditionering - hihi!

Särskilt ett avtryck fascinerade mig. Vad hade hon gjort, egentligen? Tryckt munnen mot rutan?!? Det ser ut som märken efter huggtänder...

Hur som helst tog vi vår promenad, solen sken underbart och jag tänkte att om vintern ändå ville vara sådan här skulle jag inte bli deprimerad i januari och februari, som jag annars brukar. Sol eller regn spelar ingen större roll, det är plusgraderna som piggar upp mig... idag hade vi +10 ända till solen gick ner, och t.o.m. nu när vi tog kvällsprommisen kändes luften inte särskilt kall. Får man önska sig en mild och blöt vinter, tro?

Och titta vad vi hittade i gräsmattan (som fortfarande är grön) utanför vårdcentrum! En blommande tusensköna - i mitten av november?!?

Mina svampplockarvänner på Facebook berättar om fina skördar, åtminstone i södra halvan av landet, och jag skall se till att Belle och jag gör en fin skogsrunda någon av de närmaste dagarna och letar kantareller - för de finns fortfarande där ute, det har jag sett bildbevis på senast idag.

2 kommentarer:

  1. Bilar som ägs av oss hundar ska se ut så där.
    Min ser likadan ut så att alla vet att den tillhör mej.
    Bra jobbat av Belle

    SvaraRadera
  2. Sådana spår känner min matte igen från när hon och husse hade hund.
    Husse kallar dom snigelspår *fniss*
    Igår såg min matte en blommande Lupin i vägkanten , det är inte illa det heller :)

    SvaraRadera