söndag 8 december 2013

Snö

Jag är så ledsen att jag inte bloggar så ofta som jag skulle vilja... gammelmatte ligger fortfarande på hjärtintensiven, jag har mist min älskade katt Imma och varken orken eller den rätta geisten vill infinna sig just nu. Förhoppningsvis skall jag kunna rycka upp mig snart, för advent är en härlig tid och det saknas sannerligen inte saker att göra!

Igår och idag har vi fått snö, som så många andra denna helg. Stormen Sven passerade ganska obemärkt här hos oss... men idag har det snöat tätt, tätt och yrt kring husknutarna precis hela dagen. Belle var inte imponerad.

Nej, snälla... jag vill inte gå ut... jag behöver inte...
jag kan hålla mig, loooovar!

Kallt och vått... usch, jag skall emigrera söderut...
det måste finnas någonstans där det inte snöar... *hutter*

Okej, nu har jag varit ute... släpp in mig! SLÄPP IN MIG!

Som djurägare försöker man ju få till trevliga julbilder att skicka till släkt och vänner, inte sant? Jag har en tomtedräkt i kattstorlek som jag tråcklade på Belle i ett försök att få till en mysigt julig bild av henne... men Belle var inte med på noterna, eller så tog hon det hela som ett gyllene tillfälle att retas med mig. Nu kan jag aldrig låta bli att skratta när jag tittar på fotot:

Skulle ni lita på en tomte med det här leendet?

2 kommentarer:

  1. Belle skrattar ju själv på Tomte-bilden *fniss*
    Hon är jättesöt på de andra bilderna och vi har full förståelse för att hon INTE vill vara ute i det vita, läbbiga, kalla!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Skulle definitivt INTE lita på en tomte med det leendet :)

    SvaraRadera