onsdag 12 februari 2014

Garparörs naturreservat

Belle har verkligen fått visa stort tålamod det senaste dygnet, eftersom hon har fått "bo i bilen" flera timmar åt gången medan jag har vakat hos gammelmatte på sjukhuset. Men var inte orolig, jag såg till att hon hade fått rasta ordentligt först och att hon hade både värme, mat och vatten till tass medan jag var borta. En skön bädd hade hon också att krypa ihop i (och filt att bädda in sig i), så jag tror inte att jag behöver ha dåligt samvete.

Det kan bli så där, när sjukhuspersonalen ringer en mitt i natten och ber en komma dit "ifall att". Visst kunde jag ha lämnat Belle hemma, men det kändes inte bra, det heller... nu kunde jag gå ut till bilen emellanåt och titta till henne, så att väntetiden inte blev så lång för henne. Och frös gjorde hon inte, det vet jag. Dessutom kommer det inte att bli någon vana, utan var en tillfällig nödlösning.

Hur som helst försökte jag kompensera henne idag med att på väg till Skövde parkera vid Garparörs naturreservat. Där är mycket vackert, och vi tog en rejäl skogspromenad tillsammans för att njuta av barmark, porlande vatten, fågelsång och doften av mylla. När snön smälter kommer dofter fram som till och med en människonos kan uppfatta...

Om jag hittade någon svamp? Jodå!

Den här vet jag ännu inte vad den heter..

... men det här är en färsk klibbticka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar